Charles Manson - TREES

|
Charles Manson  - TREES

V popkultuře se stal Charles Manson po svém doživotním uvěznění symbolem zla. Ty asi nejznámější odkazy mají na svědomí zpěvák Marilyn Manson (není co dodávat), či zpěvák Axl Rose (Guns N' Roses). Ten se proslavil svými tričky s Mansonovou tváří a nápisem "Charlie Don't Surf". Postupem času se stal Charles Manson něčím jako ikonou, a to nejen ve světě hudby, ale i filmu, umění, či literatury. Zprvu jím opovrhovali, náhle v něj začali vzhlížet s respektem a úctou. Teď to nebyla lidská zrůda, co nechala zavraždit nevinné lidi, která s nimi manipulovala. Ne, teď byl vzorem a přesně po tomhle Charles vždy toužil. A byť sedí ve vězení, svět na něj nezapomíná.

Hudební začátky Charlese Mansona se datují od 21. června roku 1967. Bylo mu teprve 32 let, převážnou většinu svého života strávil za mřížemi, a to se na něm do jisté míry také podepisuje. V den svého propuštění požádal Manson o povolení přestěhovat se do San Francisca, kam se nakonec dostane díky vězeňským kontaktům. V mezičase předtím jej spoluvězeň Alvin "Creepy" Karpis naučí hrát na akustickou kytaru, všimne si Mansonova talentu, který u něj následně  rozvíjí. Charles se tedy po přestěhování pokusí žebrat na ulici a kolemjdoucí přesvědčuje svou velmi kvalitní hrou na kytaru. Později se spřátelil s Dennisem Wilsonem (The Beach Boys), který se pro Charlese nadchne a nechá Mansona nahrát pár skladeb u sebe ve studiu. Kapela pak i jednu znich zveřejní - Never Learn Not To Love (původně však Cease To Exist).

Ještě předtím, než bude Manson definitivně odsouzen, vydá album Lie: The Love and Terror Cult, kterého se během pár měsíců prodá cca dva tisíce kopií. Mimo to vytvořil nejeden muzikál a do dnešních dnů i spousty nahrávek. Dříve mu pomáhali The Family Jams, což byla kapela tvořená lidmi jeho kultu - rodiny. Charles Manson se tak stává skrze svůj život opravdovou ikonou pro mnohé hudebníky.

Rok 2011 představuje solidních 41 let ve vazbě Charlesova doživotního trestu. Přes všechen ten čas byl Manson podle všeho téměř mnichem a plný odhodlání pokračoval dál ve své práci na posunu osobní životní filosofie a skládání hudby. Vznikla z toho myšlenka zvaná ATWA, zkratka pro AIR, TREES, WATER, ANIMALS. Jsou to čtyři sezónní alba Charlese Mansona. Spojuje tu především své dvě vášně, a to již zmíněnou filozofii a hudbu. Každé jednotlivé album skýtá exkluzivní písně s výrazným zaměřením na životní podmínky, které pro sebe lidstvo učinilo. Zatím vydáná alba AIR, TREES jsou v rozpětí mnoha jednání a jsou uvedeny v původním syrovém stavu v přirozené podobě (asi jako nahrávání audia na lepší smartphone). Každá deska má (a bude mít) také výrazně uměleckou hodnotu a pečlivě prezentuje soustředěnost principů filozofie ATWA (včetně exkluzivních obrazů poskytnutými samotným Mansonem).

TREES je druhou slupkou ze čtyřdílné kolekce. Je velmi úchylné a zároveň fascinující poslouchat člověka s tak bouřlivou minulostí. Ovšem stejně tak zní jako běžně přehrávaná muzika. Album je emocionální a plné poloh, které mnohdy připomínají ony známé Mansonovy duševní problémy. Jako kytarista je i přes svůj věk (77) obstojný a jako vypravěč celkem taky. Je to hrozně skličující a nutí vás to zamyslet se nad tím, co se takovému zločinci honí hlavou, když ví, že celý život stráví mezi čtyřmi stěnami a čeká de facto na smrt. Melodie umí být překvapivě veselé, melancholické, ale i poměrně depresivní. Rytmy jsou často měněny a nikdy nevíte, kudy se Charles zrovna vydá. Není to žádná psychedelie, ale má to své nevšední a působivé kouzlo. Poměrně pestré pokračování, které má i sílu přinejmenším zapůsobit.

Když odstraníte všechny senzacechtivosti, strach, předsudky a veškeré podmíněné reakce, jediné co zůstává, je brnkající muž jménem Charles Manson. Muž vysílající své vášně do éteru…

65%
Lo Fi