BLIND GUARDIAN - Imaginations From The Other Side

|
Je muzika, kterou můžete vstřebat prakticky v každé náladě, kterou možná berete i trochu nekriticky, a která vás málokdy zklame. A právě toto pro mne představují BLIND GUARDIAN. Kapela, kterou jsem poznal před čtyřmi roky a od té doby mě baví stále poslouchat celou její diskografii pořád dokola a nevidím jediný náznak změny. Snad také jedna z prvních kapel k níž jsem si vytvořil opravdu hlubší vztah. Pojďme se podívat tedy na jedno z jejich nejsilnějších alb “Imaginations From The Other Side“. Speedové období již vzalo za své, ale i tak je do hudby BLIND GUARDIAN jeho odkaz vtisknut. Nadále pokračuje příklon kapely k epičnosti. Ostatně těžko škatulkovat hudbu "Slepého Strážce", jelikož ta si vždy razila vlastní cestu. V rámci progrese mezi alby nikdy neporušovali jistá pravidla, jako je např. důraz na silné melodie, i přesto však nezůstali přešlapovat na jednom místě a stejně se tomu děje i na “Imaginations From The Other Side“. Zmínil jsem důraz na melodie, což je u skupiny jeden z hlavních tvůrčích faktorů, tudíž také na této desce najdete motivy, které vám uvíznou v hlavě a nebudou chtít pryč. Obdivuhodné je, jak technicky dokáží muzikanti zahrát, aniž by narušili právě melodickou část skladeb. Epičnost hudby spočívá hlavně a jako vždy v košatých kompozicích a aranžích s častými změnami tempa, či kytarovými vyhrávkami. Bicí linka, která často nešetří na rychlosti, nechť je důkazem pozůstatků prvků speed metalu v hudebním obrazu. Výjimkou se stává skladba např. "A Past and Future Secret", jenž snad má navazovat na "The Bard’s Song" z předešlého alba, jenž však pro mne zůstal nepřekonán. Těžko by se hledala na “Imaginations...“ slabá skladba a mezi zlaté hřeby pro mne patří titulní "Imaginations From The Other Side" nebo "Another Holy War". Je poznat, že produkce tady zafungovala dobře a to samé se týče zvuku, který je pro BLIND GUARDIAN jednou ze stěžejních otázek. Pokud mám promluvit o slabinách, tak mi občas vadilo, že Hansi Kürsch možná až moc při zpěvu tlačil na pilu. Dále pak kapela každopádně neudělala tak velký krok ku předu, jak tomu je na jiných albech. "Slepý Strážce" si opět zachoval svůj vyšší standart, a to, ať už mluvíme o skladatelských, či hráčských schopnostech. Při pohledu na power metalovou scénu pro mne patří k nadprůměru a “Imaginations From The Other Side“ mě v tomto jenom utvrzuje.
90%
Power metal
1995