Goodfellas - Robbery Blues

|
Goodfellas - Robbery Blues

Příběh téhle pohádky je až neuvěřitelně rockenrollový. Kluci chtěli natočit desku a chtěli to udělat pořádně. Napsali producentovi svých oblíbených kapel. A světe div se, Chris DiBeneditto se po půl roce ozval s jasným: ,,Ano, chci vás!". Ale jak zaplatit drahý nahrávání v Sacramentu? Došlo to až tak daleko, že se prostě jednou odpoledne kytarista zvednul a odešel s penězi do kasína vyhrát další. Všechno samozřejmě prohrál, ale seznámil se u toho s majitelem loterijní společnosti, který mu nejenže vrátil to, co prohrál, ale přidal další peníze, a tak mohli Goodfellas chytit letadlo a jet si splnit svůj americký sen.

Deska má z větší části skvělý a příjemný zvuk. Už na první poslech je poznat, že je tam něco jinak. Nebo že bych si to namlouval? Ne... Nikdo, komu jsem desku pustil, mi nechtěl věřit, že tihle pánové se na kalifornských plážích neválí už odmala. A k úvodní pecce "Bobby Long" Goodfellas rovnou natočili klip v San Franciscu. A to jednomu skápne slzička, když si pamatuje, jak se procházel přesně na těch místech. Ale konec sebelítostné nostalgie. "Bobby Long" je zktrátka písnička, kterou si pustíte, když je vám dobře. Teda pustíte si celou desku.

Asi se málo orientuju v českém akustickém rock´n´rollu, ale opravdu si nepamatuju nic podobného. Nebo kluci ve státech chytli nějakou funky vlnu, kterou nám přivezli. Rozlouskli svoje ořechy, ze kterých vylezla dobrá deska. A když ani výslovnost úplně nemlátí o uši, jako se to stává normálně, tak pěkné, pěkné.

A co je na tom ještě lepší, roztancuje vás už samotná deska. Klepat nohou si pravděpodobně ani nepřestanete, občas se přidá i druhá a nejednou se stane, že se začnou ruce samovolně zvedat a plácat sebou o stehna, o sebe, o stůl, o hlavu a bůhví o co ještě. Just get out of my way!

Pomalá roadtripovka "Mighty Real" je takový příjemný, vkusně zvolený zpomalení za asistence klavíru. A co potom písnička, co dala název celé desce. Není blues jako blues. Na blues mi to přijde poměrně až moc hodné, ale... To asi jenom proto, že jsem zvyklý poslouchat starý blues. BB Kinga, Buddy Guye, ... Ale písnička je to fakt pěkně postavená. A to je tam kytara a basa zdrajvovaná víc než na leckteré  rockovější pecce...

Pánové a dámy, valí se na vás kandidát na hit. Jednoduchá písnička, jasný refrén, chytlavá melodie a I don´t do the "Mornings"! Já myslím, že to nemá smysl dál protahovat. "Rather Happy Than Right"! Výborná a ještě jednou výborná a pompézní melodická tečka "Where Am I". Pěkná práce, pánové!

80%
Akustic rock
2011