Nightwork - Tepláky aneb Kroky Františka Soukupa

|

Je to skoro jako včera. Sedíme s rodinou spokojeně u televize, Vánoce jsou za dveřmi, dárky nakoupené. Najednou v televizi skončí reklamní blok a následuje speciální videoklip, u kterého otec prohlásil: „Mamko, dívej se! Tohle už asi nikdy neuvidíš.“ Byl to první videoklip kapely NightworkVánoční čas. Nikdo v tu chvíli absolutně nevěděl o co tady vlastně běží. Jenom jsme zírali a náramně se bavili. Toť mé první seznámení s touto vtipnou partičkou.

František Soukup v jednom z rozhovorů uvedl, že první album Respectmaja vzniklo dlouho před tím, než se kapela dostala do širšího podvědomí. Z tohoto důvodu také plyne mylné tvrzení, že tato sestava plná slavných jmen je jedna velká protekce a že je za tím vidět spíš hodně peněz, než muziky. Ale po rapidním úspěchu vtipné předělávky Maja a kontroverzního hitu Globální oteplování bylo jasné, že je tu něco, co na naši hudební scéně chybělo. Recese, satira a humor. Kapela Nightwork všechny tyto atributy splňuje. A navíc jsou to skvělí muzikanti.

Osmdesátá léta minulého století jsou sice pryč, ale to neplatí pro tuto partu recesistů. Ostatně název Tepláky aneb Kroky Františka Soukupa hovoří za vše. A stejně tak tomu napovídá i obsah. Kam se hrabe nějaká Respectmaja, tohle je opravdu nářez. Existuje snad album, ve kterém vedle sebe uslyšíte slovenské R'n'B, laciný německý pop, dojímavou kýčovitou baladu, při které nezůstane jedno oko suché, nebo taneční pecku s motivem Imperial March a Psycha, kde se sám zpěvák nazývá superhrdinou? Domnívám se, že ne. A pokud mi stále nevěříte, vězte, že zakončit album veselou písničkou o válce a Kim Jong-ilovi, není tak úplně běžnou záležitostí.

Titulní písnička Tepláky již rotuje v rádiích, má stylový a zábavný videoklip, ale hlavně je to prostě hit jako prase. A pokud se náhodou nepovede mladou generaci oblbnout teplákovou módou, může zapůsobit i druhý plánovaný singl Andělská dívka, který je sice neuvěřitelně slaďoučký jako růžová čivavička olizující kostičku cukříku, ale přesto i beze srandy dokáže zaútočit na emoce. Je to hlavně díky bezchybnému zpěvu Vojty Dyka, který ve všech písních předvádí neuvěřitelné výkony. V Dyktátorovi dokonce uslyšíte v pozadí i operní zpěv, pro Vojtu na koncertech tak typické. Tady se někde asi rodí nový Český slavík. Na desce naleznete také skvělou písničku Slunce v duši, která zazněla v českém filmu Ženy v pokušení. Jedinou věc, kterou bych na albu oželel, je nepříliš povedený remix Tepláků od DJe Maria.

Asi bych měl teď napsat, že tahle deska byla ušita horkou jehlou a že všechny smyčky jsou ukradené a že to je prostě celé takové nijaké. Neudělám to, protože se přímo na desce umělci přiznají sami. Sranda je někdy potřeba a v hudbě to platí dvojnásob. Někdy je prostě třeba věci nebrat tak úplně vážně, třeba nakonec můžete získat i to, čeho postupně dosáhli Nightwork.

Kapela podobného ražení nám tady opravdu chyběla a já se opravdu těším, s čím kluci přijdou příště.
Je to sranda, tak se bavte a gule si dejte doprava!

80%